piątek, 24 marca 2023

WIOSENNE ŁZY

Pada... Nie szkodzi. Bardzo jest przyjemnie.

Woda skapuje z nieba sznurem kropel.

Słychać jej odgłos, gdy leci bezwiednie,

Sącząc się niczym topniejący sopel,


I gdy uderza o dachy, parapet

Czy stuka w okna lub dzwoni w chodniki.

Cieknie dorodnie i pluszcze nad światem.

Spada na włosy, twarz, za kołnierzyki,


Wsiąka w ubrania, przylega do skóry

Mokra i chłodna, bliskości spragniona.

Ciało me czuje wilgotność struktury

Chmury, co zda się na ziemię ciągniona


Strumieniem wody, którą trzyma w dłoni,

Parą w błękitach wędrując bez celu...

Lecąc z obłoków, dźwięk w przestrzeni trwoni

Jakby miedziaków trzymanych w portfelu.


Szum szklanych kropel, gdy się rozpryskują

W odrobineczki kryształów tłuczonych,

Trelem ptaszyny wdzięcznie adorują

Z drzew oraz z krzewów obficie skropionych.


Nie wracam jeszcze z przechadzki do domu,

Ciepłym powietrzem w strugach prowadzona.

Czuję się jakby na pokładzie promu

Krokami w przestwór błękitny niesiona.


Wokół... jakby ktoś w cymbałki uderzał

Pałeczką, ale w gumowej osłonie.

Tego, że moknę w ogóle mi nie żal.

Zachwyt w mych zmysłach niepoprawny płonie.


Wchłaniam aromat rozprysku fal nieba,

Co o urwiska siłą uderzają.

Nad horyzontem w granatach zaś śpiewa

Chór syren, które złą sławę wszak mają...


Jestem więc przez nie w siną dal wabiona,

Oczarowana wrogich chmur zjawiskiem,

Do suchej nitki wodą nasączona,

Stojąca nago nad owym urwiskiem,


O które deszczu bicze rozbijają

Miliony kropel bryzą rozpylanych...

We mnie się one jak w dzbanku chowają,

Gasząc pragnienie ust często spękanych.


O, jak mi dobrze i jakże cudownie.

Ludzi spłoszyła ów łzawa pogoda.

Mogę być sobą szczerze i swobodnie...

By stopnieć w deszczu, też jestem gotowa.


Jeszcze nie wracam, jeszcze tu zostaję.

Jest mi nadzwyczaj cudownie w tej chwili.

W jednej minucie gesty deszcz nastaje

I wodospadem niebo wnet się chyli,


A ja z rękoma niczym do uścisku

Stoję wcierana siłą wody w ziemię.

Pietą przypięta tylko na urwisku

Czekam na pierwsze słoneczne promienie.

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz