wtorek, 28 marca 2023

DOBRY DZIEŃ

Dobry dzień się dzisiaj u mnie zapowiedział.

Miodu światłem się wtopił w szronu politurę.

Ufam więc, że będzie długo w gościach siedział,

Rozweseli uczucia i myśli ponure.


Zaparzyłam herbatę, ciasto ukroiłam.

Przed śniadaniem pozwolę sobie na łakocie.

Okna, mimo zimna, na oścież otworzyłam,

Stojąc cała skąpana w świtu chłodnym złocie.


Dzień zaś dość nieśmiało zaszedł do salonu,

Rozsiadł się na kanapie z filiżanką w dłoni.

Rozglądał się wokół, ale po kryjomu,

Zdradzając zamyślenie na srebrzystej skroni.


Zagaiłam o wiośnie i pięknej pogodzie.

Polityką nie chciałam popsuć nam nastroju.

Pośmialiśmy się trochę, gaworząc o modzie,

Aż się zanurzyliśmy w słów brzęczącym roju.


Cudownie się dzisiaj ów dzień dla mnie zaczął!

Ruszył w drogę, tłumacząc, że ma obowiązki.

Wzrokiem moje oczy za nim wiernie skaczą

Niczym dzieci przez śniegu topniejące wstążki.


Do widzenia! - powiadam, machając doń w progu.

Mam nadzieję, że jutro też wstąpi o świcie.

A tymczasem nie tracąc dobrego humoru,

Celebruję zachłannie proste, piękne życie.

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz