wtorek, 21 lutego 2023

DYPLO-KREACJA

Zaprosił mnie dyplomata

Na rozmowę w sprawie pracy.

Piękna grzbiet mu stroi szata,

Lecz nie wiedział, co to znaczy

Dyplomacja w zachowaniu.

Chcąc ją zatem zastosować,

Skupił się waść na ubraniu,

Gdyż nie umiał się zachować.

Rozsiadł bowiem się w fotelu

Jako byk na koniczynie.

Widać było też z min wielu:

Czkał, aż ów czas przeminie.

O siedzisko tarł pośladkiem,

Bo mu było niewygodnie,

Zegar macał zaś „ukradkiem”…

Ot!, cisnęły w brzuch go spodnie.

Marynarkę miał rozpiętą,

Rozchyloną wręcz pod pachy,

A koszulę naciągniętą,

Uszczypliwe ust grymasy.

Nogi trzymał we szpagacie,

Aż szew w kroku się przerzedził,

Odsłaniając niemal gacie.

I pod nosem coś tam bredził

Jakby z fochem, od niechcenia,

Z konieczności sytuacji

I pod batem ponaglenia…

Może chciał do ubikacji?

Nogi na bok rozciągając,

Znów je łączył i rozciągał.

W przód i w tył się wychylając

W stronę wyjścia zaś spoglądał.

Nie wiedziałam, czy wyjść teraz,

Czy... gdy waszeć mnie wyprosi?

I ochotę miałam nieraz,

Krzyknąć: „Co tak pana nosi?!

Usiądźże pan przyzwoicie

Jak wypada dyplomacie!

Toż to żadne jest odkrycie,

Widzieć przez szew pańskie gacie!

Złącz pan nogi! To nie balet!

Siedzisz pan jak w trawie kupa!

Wiercisz się i kręcisz stale

Jakby waść swędziała dupa!

Strach pomyśleć jak pan wchodzisz

Na bankiety i kolacje!

W dobre imię kraju godzisz,

Zaniedbując dyplomację!

Jak traktować nas więc mają,

Skoro siedząc przy debacie

Dyplomatów oglądają -

Naszych głów! - śmierdzące gacie?!”

Wstyd! Żenada!” - myślę sobie

I wytrzymać mi jest trudno,

Bo to się nie mieści w głowie! -

Jakobym wdepnęła w gówno.

Na przeciwko dyplomata,

Co mnie przyjął w sprawie pracy,

A w realu akrobata.

Czy są wszyscy w sejmie tacy?!

Tu mnie zlało zimnym dreszczem.

Żegnam pana dyplomatę.

Do upadku dojdzie jeszcze.

Naród znowu się rozpłacze.

Ot, wróciła Targowica

W pięknej szacie, z słomą w butach.

Dyplomacja nie zachwyca

Chamstwem i prostactwem struta.

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz