czwartek, 12 sierpnia 2021

WOŁA MNIE PRZYSZŁOŚĆ

Stopy zmęczone, a nadal spragnione

Chcą iść do przodu jeszcze mimo wszystko.

Za nimi ziemi czoło pomarszczone

I pochylone jakby nad kołyską;

 

Za nimi droga, co pruje się nićmi

W strzępach pamięci wspomnień chaotycznych,

Pokryta kocem szeleszczących liści

I pełna zdarzeń, lecz… czy oczywistych?...

 

Stojąc w zadumie, przez ramię zaglądam

Dziewczynie, którą tak niedawno byłam,

W oczy, a w nich się z nostalgią przeglądam,

Bo tak się szybko i znacznie zmieniłam,

 

Że aż uwierzyć ciężko w tę przemianę,

Bowiem w niej inną stałam się kobietą.

To… jakby słońce, co zaśnie nim wstanie…

Czy w przemijaniu znajdę życia sedno?

 

Za mną są tłumy tych, których poznałam,

A których nie ma u mojego boku;

Za mną ja… sama, którą pożegnałam,

Bo ze mną w marszu nie równała kroku,

 

Za mną syn – chłopczyk o oczach promiennych

Z duszą radości, miłości i wiary,

A dziś mężczyzna, lecz całkiem odmienny,

Co widzi w życiu podłości koszmary;

 

Za mną młodzieniec we mnie zakochany,

Którego trudno, jak ogień, okiełznać,

A dziś małżonek, z którym się staramy

W pokerze z losem wszystkiego nie przegrać;

 

Za mną dzieciństwa, co starością było,

Cień, co się w słońcu dojrzałości ciągnie…

Walczę, by teraz wszystko się spełniło,

Co w sercu dźwigam od lat nieprzytomnie…

 

Woła mnie przyszłość – głos jej blady słyszę,

Ucho swe prężąc do granic zdolności.

Zmysłem przedzieram się przez głuchą ciszę

Z nadzieją, że ta przyszłość przyjdzie w gości,

 

Bo kto na pewno wie, czy nie złudzeniem

Jest wszystko, czego szukam całe życie?...

Czy może jestem ja sama marzeniem,

O którym, znając mnie, wszyscy wy śnicie?...

 

Idę, stopami rozciągając drogę

I rozrzucając wstążką za plecami.

Dajże mi Boże jeszcze sprawną głowę,

Bym w słowach siebie stworzyła palcami,

 

Bym zapisała to, co w sobie widzę,

Duszą na kartkach przerysowywaną.

Jestem prawdziwa – tego się nie wstydzę –

I ciągle zmienną, bo wciąż nie tą samą.

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz