wtorek, 22 grudnia 2020

Z CAŁEGO SERCA

Za dach, pod którym mam suche ubranie,

Z całego serca dziękuję Ci Panie.

Za łóżko oraz ciepłe w nim posłanie

Bezpiecznym ciałem dziękuję Ci Panie.

Za świeżą kawę, zanim świt nastanie,

Ustami w łyku dziękuję Ci Panie;

I za rozkoszne ptaków rozśpiewanie

Duszą w zachwycie dziękuję Ci Panie.

Za wiatr, za deszczu w szyby kołatanie

Pełna podziwu dziękuję Ci Panie;

I za to śniegu w płatkach opadanie

Nienasycona dziękuję Ci Panie.

Za drzewa w lesie i łąk rozhasanie

W tańcu radości dziękuję Ci Panie;

I za pstrokate pór roku rozlanie

Cię uwielbiając, dziękuję Ci Panie.

Za słońce, które wieńczy me wstawanie,

Wdzięczna za życie dziękuję Ci Panie.

Za księżyc w pełni i gwiazd migotanie,

Jak rozmarzona… dziękuję Ci Panie.

Za sen spokojny, ciszę i różaniec

W swym rozmodleniu dziękuję Ci Panie.

Za czyjeś dłonie, w oczy spoglądanie

I mądre słowa dziękuję Ci Panie.

Za dróg mych w krzyżu ciężkie poplątanie

Już pokorniejsza dziękuję Ci Panie.

Za na człowieka życzliwe zerkanie

Bardziej wrażliwsza dziękuję Ci Panie;

Oraz za innych się opowiadanie

We wstawiennictwie dziękuję Ci Panie.

Za łez i bólu gorzkie smakowanie

Szczerze szczęśliwa dziękuję Ci Panie.

Za pracowite ciągłe się staranie

Wszystko ceniąca dziękuję Ci Panie.

Za me dzieciństwo, starą się stawanie

Dojrzewająca dziękuję Ci Panie.

Za miłość, gniewu też nieodczuwanie

Prawdziwie wolna dziękuję Ci Panie.

Za me talenty, myśli rozbieganie

Cię adorując, dziękuję Ci Panie.

Za każde Twoje Prawa Przykazanie

Godna w szacunku dziękuję Ci Panie;

I za każdego, kto przede mną stanie

Jako potrzebna dziękuję Ci Panie.

Za Pisma Twego szlaku mi wskazanie

Tobie posłuszna dziękuję Ci Panie.

Za to przez Ciebie mnie nierozpieszczanie

Znacznie mądrzejsza dziękuję Ci Panie.

Za dzień się z nocą w czasie przeplatanie

Tęskniąc za Tobą, dziękuję Ci Panie.

Za to, że jestem oraz mnie wybranie

Z całego serca dziękuję Ci Panie




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz