piątek, 10 stycznia 2020

DZIĘKUJĘ


Za to, że bólu depresji nie czuję,
Z całego serca Boże Ci dziękuję.
Za to, że lekkim jest moje wstawanie,
Swą całą duszą dziękuję Ci Panie.
Za dzban nadziei, z którego wciąż piję,
Za to, że skromnie a szczęśliwie żyję,
Za o poranku ptaków rozśpiewanie
Szczerze, z radością dziękuję Ci Panie.
Za kubek kawy przy słońcu wschodzącym,
Za cień pod drzewem liśćmi wibrującym,
Za delikatne ziemi kołysanie
Dziś spontanicznie dziękuję Ci Panie.
Za sen spokojny i czasy pokoju,
I za owocność trudności czy znoju,
Za to, że wiele wydarzyć się może,
W akcie wdzięczności dziękuję Ci Boże.
Za dach nad głową, cztery ściany domu,
Za bycie w prawdzie, a nie po kryjomu,
Za to, że godnie żyć ciągle próbuję,
Rozpromieniona Panie Ci dziękuję.
Za zdrowe ręce oraz sprawne nogi
Dziękuję Tobie Boże Ty mój Drogi!,
I za mych myśli mądre sprawowanie
Z pełną pokorą dziękuję Ci Panie.
Za ludzi, których spotykam codziennie,
Choć z nich niektórzy ranią mnie bezczelnie –
Za ich obecność i mnie kształtowanie
Całym swym sercem dziękuję Ci Panie.
Za chleb w mych dłoniach piekarnią pachnący
Dziękuję Tobie Boże Wszechmogący.
Za przyzwoite dziś na mnie ubranie
Świadomie, wdzięcznie dziękuję Ci Panie.
Za każde słowo zmówionej modlitwy
I za Twój Kodeks wyraźnie przejrzysty,
Ułatwiający szlaków wybieranie
W strumieniu szczęścia dziękuję Ci Panie.
Za to, że wiele umiem zrobić sama
I że przez Ciebie wciąż jestem kochana
Chociaż bez grzechu żyć ciało nie może
Z wielką wdzięcznością dziękuję Ci Boże!,
I za te wszystkie lata, co przeżyłam
I że przy Tobie bardzo się zmieniłam,
I za doczesne me pielgrzymowanie
Z całej swej duszy dziękuję Ci Panie.
I nawet teraz, chociaż jeszcze żyję,
Rękami dziecka trzymam Cię za szyję,
Dziękuję za to, że mnie wybawiłeś
I dla mnie w Niebie gniazdeczko uwiłeś.
I chociaż czuję serca kołatanie
Oraz wskazówek uparte cykanie
Za Twoją Miłość dziękuję Ci Boże,
Bez której dusza wszak istnieć nie może.
W obliczu Twego zaangażowania
W treść przyziemnego mego wędrowania
Przyjmij mój Boże me ofiarowanie –
To szczere, marne: dziękuję Ci Panie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz