poniedziałek, 6 grudnia 2021

UPÓR

Wyrwał mi wiatr z ramion błękitnego ptaka.

Tylko pióro płoche zacisnęłam w dłoni,

Więc codzienność płynie prosta i nijaka,

I jesiennym deszczem łzę za łzami roni.

 

Dusza chce rozłożyć skrzydła na wzór lotni,

Aby wzbić się ponad przyziemną przeciętność,

Lecz przysiadła smutna w zaciszu samotni,

Opłakując swoją straconą majętność,

 

Bo kość ramieniowa, łokciowa sterczała

Oskubana z pokryw przez ludzi złośliwych,

A na promieniowej lotka się huśtała

Jako pozostałość ataków kąśliwych.

 

O wy, coście pióra z mych skrzydeł wyrwali,

Wierząc, że od ziemi już się nie odbiję,

Czegoście w podłości przeciw mnie szukali

Wściekli, iż tuż obok, po sąsiedzku żyję?!

 

Został wam puch tylko namiastki mej duszy.

Woli jednak walki nikt nie zdołał zdusić.

Ciało kiedyś moje się ze zgliszczy ruszy,

Gotowe się w przepaść wyzwań, pragnień rzucić

 

I być może padnę, polegnę bez wieści

Jakoby mnie nigdy na ziemi nie było,

Lecz wy nie zdołacie odebrać mi, grzeszni,

Godności, co mego człowieczeństwa siłą,

 

Więc będę kroczyła z podniesioną głową

Świadoma praw swoich do mienia szacunku

I wbrew waszym chęciom pozostanę sobą,

Nie żebrząc przenigdy litości, ratunku,

 

I z tymi przystanę, co we mnie zobaczą

Człowieka bez chęci uprzedmiotowienia.

Dusze upodlone często w górę skaczą

Nierzadko bez skrzydeł swoich upierzenia.

 

Ja się waszą złością karmię jako siłą,

Przyjmując odważnie do walki wyzwanie.

Nie żałuję tego, co się wydarzyło –

Na nic się wszak zdało to wasze staranie,

 

Gdyż stoję przed wami z piersią wyprężoną,

Poraniona, jednak w poczuciu wartości.

Po starciu z zazdrością zwycięstwem wzmocnioną,

Stojąca na straży innych dusz godności

 

Z wiarą, że każdemu prawo przysługuje

Do realizacji talentów wrodzonych.

Niech smaku trucizny mściwości skosztuje,

Kto winien krwi ludzi niewinnie skrzywdzonych,

 

By poznał, czym bywa duszy poniżenie,

Co się nie wygrzebie spod stóp ją depczących,

Aby poczuł w sercu bojaźń, przebudzenie

Nim zacznie być wrogiem słońc wśród nich wschodzących.

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz