środa, 2 sierpnia 2023

ARKA PRZYMIERZA

Pokazałeś mi, Panie, jak kochać;

Przeprawiłeś przez morze trudności.

Nie zostawiaj i dalej mnie prowadź

Jako światło w tunelach ciemności.


To, że Jesteś, pozwala mi wierzyć

W przyszłość, która ma życia znaczenie.

Z Tobą tylko potrafię się zmierzyć

Z tym, co w duszy ma silne korzenie


I co wrosło w nią bluzgiem rzucone

Jak splunięciem zawiści z ust mściwych.

Czy to będzie w mym sercu stłumione,

By się pozbyć emocji fałszywych?


Odzierałeś mnie, Panie, powoli

Z uzależnień od ludzi i świata.

Przeogromnie człowieka duch boli,

Gdy się mądrość z naturą w nim brata.


Teraz patrzę inaczej na wszystko

Niźli wtedy, gdy byłeś mi obcy.

Byłam kiedyś i głupią, i brzydką.

Uzdrowiłeś miłością me oczy.


Widzę świat, który topi się w gnoju

Z krwią zastygłą na dłoniach i łonie.

Śmierć na straży świętego spokoju

Wszystkich wokół bezdusznie, ssąc, chłonie.


Lecą z nieba łzy Twojej rozpaczy.

Gniewem echo jak pięścią uderza.

Piorun przestrzeń szramami zaś znaczy,

Gdyż się tłum prawom Twym sprzeniewierza.


Oceany z obłoków spływają

Pożerają stopniowo ląd cały.

Ławicami w nich trupy pływają,

Roztrzaskując się na dnie o skały,


Więc się miesza wód toń z śluzem ciała

I gęstnieje, i cuchnie padliną.

Galaretą zgnilizny stężała

Powódź czasów, co gasnąc, przeminą.


Przyspieszyły zegary zdyszane,

Młyńskim kołem sielankę rozbiły.

Członki ciał wskazówkami siekane

Prują się nicią strzępionej żyły.


I przyroda się w słońcu wypala,

Traci barwę soczystej zieleni.

Odwrotnością wielkości jest skala,

Gdy przygląda się człowiek dziś Ziemi.


Mimo wszystko mam arkę Noego,

Która we mnie spokojem dryfuje,

Więc w przyczynie ów skutku przykrego,

Odrodzenia się wciąż doszukuję,


Gołębicę w nieznane puszczając

Z tą nadzieją, że kiedy przyleci,

Oliwkową gałązkę trzymając,

Znowu niebo radością zaświeci.


Zatem nic mnie nie wiąże, mój Panie,

Z doczesnością marnością mierzoną,

Bo do Ciebie wszak mam zaufanie,

Mimo że płacę za nie dość słono.

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz