środa, 11 grudnia 2019

ŚLADAMI RADOŚCI


Gdzie jesteś ma radości?!
Wciąż za tobą wołam!, i wszędzie ciebie szukam.
Okażże odrobinę łaskawej litości.
W każde drzwi, w każde okno napotkane pukam,
Lecz nie znajduję ciebie, a głód samotności.

Gdzie jesteś ma radości?!,
I gdzie dotąd byłaś, że ciebie nie poznałam?
Od narodzin jest przy mnie cień mej dojrzałości.
Często w kluczu żurawi twój odlot widziałam,
Wodząc wzrokiem za tobą w cichej cierpliwości.

Gdzie jesteś ma radości?!,…
Ta lekka, przyjemna, co beztrosko się śmieje,
Unosi się zwiewnie nurtem spontaniczności,
W której dłoniach niejeden lód serca topnieje,
Roztaczając dokoła światło przychylności…

Gdzie jesteś?!...

Wołam ciebie z rozpaczą i wręcz nie pojmuję,
Że dla innych czas słońcem nieustannie świeci.
Mimo wszystko za tobą iść zawsze próbuję,
Choć na głowę mi z nieba żałość wiecznie leci.

Bywa, czasem przystanę,… rozejrzę się wokół,
Podziwiając stworzenie, które mnie otacza,
Czerpiąc wówczas z tej chwili bogobojny spokój,
Który w duszę mą stanem rozmarzenia wkracza.

Nie mam ciebie radości takiej roztańczonej,
Wirującej rytmicznie niczym karuzela,
Znam jedynie w postawie ciszy zamyślonej,
Z okiem wzruszeń, co na świat dojrzale spoziera.

Nie mam ciebie radości w falbanach podskoków,
Które krokiem milowym kałuże mijają,
Lecz bez ciebie dostrzegam wachlarze uroków,
Co w najmniejszych szczegółach życia się zdarzają.

Słyszę gęsi w lamencie po niebie sunące.
Widzę żagiel twój punktem gdzieś za horyzontem.
Wokół mnie melancholia jak rzeki płynące
Porywa mnie w refleksję swym szalonym prądem.

Widzę więcej bez ciebie ma radości płocha.
Trudno przecież przegapić cokolwiek w zadumie.
Serce moje stan duszy w zamyśleniu kocha,
Bowiem ona drobnostką zachwycać się umie.

Bądź mi moja radości latawcem w przestrzeni –
Nieuchwytna, odległa, a zawsze obecna.
Ludzi, co są z swym losem szczerze pogodzeni,
Czeka słodycz, lecz nie ta krucha, bo doczesna.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz