piątek, 2 lipca 2021

NIEPRZYGOTOWANA

Ja nie mam czasu, proszę pana,

Na banialuki oraz bzdury.

Jestem po prostu nieprzygotowana,

Więc zanim słońce rzuci cień purpury

Muszę załatwić spraw od liku,

Zaplanowane poukładać

I skupić się na ostatnim guziku,

By dopiąć wszystko i móc z panem gadać.

Pan mi wybaczy roztargnienie.

Po prostu w biegu wszystko robię.

Stąd, stamtąd i zewsząd mam ponaglenie.

Jak to ogarnąć?!... – potwornie się głowię.

Zlew pełen naczyń mam do zmycia,

A już mnie z domu woła praca.

Ja nie mam na to wszak całego życia,

Więc odpoczynek mnie się nie opłaca.

Tu się odrywam od pisania,

Aby wypalić coś na sklejce,

Tam pędzę w gary lub szydełkowania…

Mam obowiązków przepełnione ręce,

A przez to w trampkach i w ubraniach

Wiatrem szarpanych, co w nieładzie.

Zegar mnie ponagla oraz pogania,

Więc biegnę dalej i krzyczę: „Na razie!”

Ja jestem żoną oraz matką,

I przyjaciółką, siostrą, córką,

Czasem artystką, a przez to wariatką,

Która we włosy ma wplecione piórko.

Co mnie pan szarpie i zaczepia?!

Ja nie mam czasu na kawusię!

Zdziwieniem wielkim wytrzeszcza pan ślepia,

A ja po prostu mnóstwo zrobić muszę.

Pięć minut?! – prosi pan łaskawie.

A ja tłumaczę: „Nie mam czasu!”.

Ja, proszę pana, długo nie zabawię.

Lepiej żyć w biegu, a niżeli w strachu.

Trzeba się przecież zrelaksować?!...

Cóż to za bzdury pan mi plecie?!

Muszę posprzątać, pranie poprasować

I spisać kilka myśli mych w kajecie,

Później w stragany na zakupy,

Lekarz po drodze i rachunki.

Nad oparami kotletów i zupy

Rozplanowuję na jutro sprawunki.

Co trzeba zwolnić i przeczekać?!

Skąd pan pomysły czerpie takie?!

Dni moich brzegi rwie szalona rzeka,

Dlatego czasem obchodzę się smakiem.

A, co pan plecie, co pan gada

Bez krzty rozsądku i mądrości?!

Takie pan brednie głosi, opowiada.

Nie ma pan w sobie dla siebie litości.

Ja nie mam czasu, proszę pana!

Kiedy pomyślę o pogrzebie… -

Jestem po prostu nieprzygotowana

I w czym odejdę?... Tego jeszcze nie wiem…

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz