piątek, 22 marca 2024

ZARAZ WRACAM

Gdyby ktoś o mnie pytał, to dzisiaj mnie nie ma

I jestem niedostępna, i poza zasięgiem.

Dziś się bronię przed ludźmi rękoma obiema,

Ruszam w przestrzeń porwana weń ptasim zaprzęgiem.


Dziś mnie nie ma!, po prostu... Co tu debatować?!

Turkot kół, który liśćmi wiatr w pędzie obraca,

Będzie myślom mym wiernie i zgodnie wtórować,

Więc wystrzelę w przestworza jak płonąca raca


I zostawię za sobą zgiełk brzęczący w uszach,

Życzliwości słodzone fałszywym spojrzeniem.

To codzienność do bycia w tym skisie mnie zmusza,

Przybijając me stopy owym przymuszeniem


Do podłoża, na którym ślady są roztarte

Umęczonych poprawną politycznie farsą.

Takie życie w słoiku nie jest wiele warte.

Przed nim bronię się swego charakteru tarczą


I gdy tylko sposobność trafia się niewielka,

Przez szczelinę jej znikam, uciekam od ludzi,

Których tłumy wiszące jak kukły na szelkach

Świadczą o tym, iż człowiek naiwnie się łudzi,


Wierząc w mądrość wrodzoną swego intelektu,

Nieomylność i słuszność prowadzonych działań,

Depcząc innych w wyścigu jak stada insektów,

Dokładając bezwzględnie różnorakich starań


Byle tylko dla siebie i ku sobie zgarnąć

Ile chciwość zapragnie, a ciało nie strawi...

Świat już śpiewa żałobnie ubrany na czarno,

A bezmyślny człeczyna, pijąc krew, się bawi.


Dziś mnie nie ma, nie będzie, nie zamierzam wracać!

Po powrocie z etatu wtyczki powyciągam.

Na wskazówkach zegara będę się obracać

I za ciszy szelestem niczym w transie pognam.


Dzisiaj pragnę być sama w zamkniętej przestrzeni,

Aby nikt nie naruszał mojej prywatności.

Pod natryskiem wiosennych, złocistych promieni

Dziś rozpuszczę i wtopię w ziemię moje kości.


Dotknę nieba zapewne - jak to w takich chwilach.

Na wskroś rozkosz przeszyje mą duszę jak taflę

I poczuję jak ciężar zmysłów się rozpyla,

Po czym w hamaku bieli pod błękitem zasnę...


Dziś mnie nie ma i trudno mówić: Zaraz wracam.

Nie zostawiam więc kartki z taką informacją.

Dziś granice wszelakie przy Ziemi przekraczam

I się poddam powietrza nurtom, i wibracjom.

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz