czwartek, 12 grudnia 2019

MATKO MOJA...


mojej mamie Zosi
Matko moja z rękoma, które trud opisał,
I z oczami, się w które wdzierała bezsenność.
Świat o matce tak wiele dobrego usłyszał,
Lecz nie dała posłuchu temu Twa codzienność.

Matko moja z samotnym, bolejącym sercem,
Z bagażami pomyłek, błędów i emocji.
Moje życie pomimo tego było piękne,
Więc nie troskaj się więcej, usiądź i odpocznij.

Nie jest ważnym, że między nami było różnie,
Że nierzadko się nasze charaktery tarły.
Wiem, że zawsze pragnęłaś postępować słusznie,
Lecz się wszelkie intencje Twej woli wyparły.

Wylałyśmy łez zdroje i przeszłyśmy wiele.
Ten zrozumie, kto obtarł stopy twardym brukiem.
Otaczało nas grono w zamysłach nieszczere.
Los wyrzucał nas z domu nieraz z wielkim hukiem.

Trudno zatem pamiętać nieporozumienia.
Dusza moja wdzięcznością do Ciebie goreje.
Wszystko wokół przemija i w obce się zmienia
A doczesność złośliwie się nam w oczy śmieje,

Ale nic to Najmilsza ze szronem na skroni.
Moja miłość do Ciebie przekroczy wieczności.
Choć czas w swej zawziętości złowróżbnie nas goni,
Nie odbierze nam nigdy więzów tej miłości.

Matko moja z błękitem w błyszczących tęczówkach,
Z marzeniami, co płoche w przestrzeń uleciały,
Nie nadąża za sercem w mej dłoni stalówka,
Umysł w swojej próżności robi się zuchwały –

Trudno wyznać jest bowiem, co do Ciebie czuję.
Niechby Tobie pod nogi gwiazdy pospadały,
Wszechświat w tańcu radości dokoła wiruje,
A w przestrzeni woń kwiatów niesie wiatr zuchwały,

Lecz i to jest za mało by wyrazić Tobie,
Jaką jesteś osobą w mym życiu wspaniałą.
Żadne gesty, chociażby w największej ozdobie
Nie wyrażą przenigdy, co by serce chciało.

Bogu wdzięczność i chwała!, że Ciebie wymyślił,
Że Twoimi rękoma jak skrzydłem otoczył
I że Miłość w osobie Twej szlachetnej ziścił,
Że Go widzę, wpatrując się wszak w Twoje oczy.

Matko moja wspaniała i najukochańsza
W każdej mojej minucie wciąż wspominam Ciebie,
W Twej intencji zmawiając pacierze różańca,
Widząc Twoje oblicze na słonecznym Niebie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz