poniedziałek, 12 września 2022

PORANEK W KADRZE

Sen poderwał się z mych powiek,

Rozpinając rzęs zaczepy,

We zwój włosów więc na głowie

Pochowałam swe sekrety,


Nie zdradzając marzeń, które

Nocą bardzo mnie upiły

I w poduszce szytej piórem

Niczym w porcie zagościły.


Wyszłam z domu z psem na spacer.

Księżyc jeszcze świecił w pełni.

Wiatr szeleścił jakby papier.

Kilka gwiazd iskrzyło w ciemni.


Wszem kapała wilgoć chłodna,

Orzeźwieniem szczypiąc ciało -

Taka pora jest wygodna,

By się siebie poznać chciało,


Więc z myślami na rozmowie

Szłam przed siebie w toni ciszy,

Słów słuchając, co po słowie

Ciągną się jak wstęga kliszy.


Wokół zimno przenikliwe

Mgłą wsiąkało w milimetry,

A ulice mi życzliwe

Usuwały się spod pięty,


Dzięki czemu się zbliżałam

Trasą koła do mieszkania.

Czas jesieni rozpoznałam,

Co w przestrzeni już się słania,


Pachnąc octem spod jabłoni,

Gruszką, która gnije w sadzie,

Liściem, co to stadem koni

Złoto i purpurę kładzie


Na trawnikach, i chodnikach,

Na powietrza nurcie rwącym.

Szum wraz z pluskiem wręcz przenika

Nastrój zmysł odprężający.


Usunięto stoły, krzesła,

Parasole ogrodowe.

Powojami spięte przęsła

Jakby ściany wiklinowe


Metry dzielą kwadratowe

Od podwórka do posesji...

Wrony, kruki hebanowe

Stroszą pióra w rdzawej sierści,


Co pokrywa grunt zbutwiały,

Gdzie źdźbła kleją się z listowiem,

Ziarnem kwiaty się zsypały

A pajęczyn nici płowe


Pozrywały się strzępami

Lśniące wodą jak kryształem

I wiszące falbanami

Rwą się w niebo jak ospałe.


Ot, minęła wiosna, lato…

Jesień w progi zawitała

I na przekór zyskom, stratom,

Okazawszy się zuchwała,


Pod kasztanem na ławeczce

Siedząc, zdaje się, czekała

W przezroczystej podomeczce,

Co się parą rozpruwała,


Na sędziwą panią zimę,

Której zapach się unosił.

Świat płaczliwą zrobił minę

Jakby wręcz o litość prosił.


Idę dalej w stronę domu,

Kończąc spacer z psem o świcie.

Ot, wygasa po kryjomu

I człowieka kruche życie...

grafika pochodzi ze strony: tapeciarnia.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz